
Láká vás obor online marketingu a chtěli byste začít budovat kariéru v tomto směru? Nebo byste rádi využili sociální sítě jako prodejní nástroj pro vaši značku či firmu? Povíme vám, jak na marketing, kde se vzdělávat v tomto oboru a jak si vedou sociální sítě v dnešním světě.
Sociální sítě = skvělý pomocník v prodeji produktů i služeb
Sociální sítě jsou samozřejmě skvělým nástrojem pro šíření povědomí o značce a podporu prodeje. O tom není pochyb. Jenže založením profilů to teprve začíná.
Existují tři způsoby, jak se na sociálních sítích chovají firmy. Používají:
- Výkonnostní marketing
- Obsahový marketing
- Kombinaci obojího
Výkonnostní marketing je založen, jak název napovídá, na výkonu. Jedná se především o placené reklamy (jak na sítích, tak třeba PPC). Za určitou částku se očekává určitý výsledek – návštěvnost webu, proklik na zboží, proklik na články apod. A samozřejmě se usiluje o co nejlepší poměr výkonu – cena vs. výsledek. Přináší nám většinou placené diváky našich postů.
Obsahový marketing je běh na delší trať než výše zmíněná výkonnostní strategie. Zaměřuje se totiž na organický dosah příspěvků (tedy diváky a jejich zájem, kteří přišli na naše stránky přirozeně, aniž bychom platili reklamy).
Obecně se říká, že vytváření komunity okolo značky nebo firmy a organický dosah je cennější, než placená reklama. Princip je stejný jako u brandu vs. prodeje – vytvořit brand trvá déle, vyžaduje více kreativity, nápadu, ale vydrží déle než pouze jednorázový prodej, který nám přinese zisk teď a tady.
Kombinace těchto dvou strategií je vůbec nejlepší. Vytvářet konstantně dobrý obsah, který organicky láká lidi a následně jej občas podpořit placeně, může přinášet nejlepší výsledky. Přitom placené kampaně nemusí být nutně v řádu tisíců, postačí i malé částky, čistě pro podpoření obsahu.
Jak se vzdělávat v oblasti marketingu?
Zaujaly vás sociální sítě a chtěli byste proniknout hlouběji do vod online marketingu? Povolání marketéra patří mezi velmi oblíbené volby hned z několika důvodů:
- Jedná se o zajímavý a pestrý obor s rychlým vývojem.
- Můžete se rozhodnout pro práci ve firmě nebo na volné noze.
- Za své znalosti můžete očekávat pěkné finanční ohodnocení.
- Marketéři často pracují z domu nebo odkudkoliv chtějí, a tak se jedná o vhodnou volbu i pro maminky s dětmi, cestovatele nebo introverty.
Jenže kde začít? A můžete se vzdělávat, i když nedisponujete předchozím vzděláním a zkušenostmi v oboru? Máme pro vás dobrou zprávu. V online marketingu se lze vzdělávat velmi snadno a rychle pomocí rekvalifikačního kurzu marketingu, který najdete po celé České republice. Za velmi krátkou dobu se tedy naučíte základy, které se většina lidí učí několik let na škole. Poté už stačí začít sbírat zkušenosti z praxe, která vás naučí nejvíce. Můžete se také specializovat na jednotlivé oblasti jako je například PPC reklama, copywriting, grafika a video nebo výše rozebírané sociální sítě a jejich správa. Staňte se odborníkem v žádaném a dynamickém oboru, který vás bude bavit.