Angličtina je pro děti stále důležitější. Umělá inteligence učitele nenahradí

V posledních letech se výuka cizích jazyků stala nedílnou součástí vzdělávání dětí. Angličtina se do jejich života dostává už v útlém věku – některé školy dokonce nabízejí bilingvní programy pro děti od 18 měsíců. Kromě školního prostředí je angličtina stále častější i v každodenním životě dětí, zejména díky digitálním technologiím, jako jsou tablety a chytré telefony.

Malé děti se přirozeně učí jazyk tím, že jej poslouchají a napodobují, ale s nástupem do školy se výuka často přesouvá ke gramatice a psaní. „Mnoho dětí hledá možnosti, kde by mohly aktivně rozvíjet svou anglickou konverzaci, protože ve školním prostředí k tomu nemají dostatek příležitostí,“ říká Václav Liška, zakladatel projektu Kideo, který propojuje rodilé mluvčí angličtiny s dětmi i dospělými po celé Evropě.

Školní systém nestačí, rodiče hledají alternativy

Podle Lišky není v českém vzdělávacím systému dostatečný důraz na praktickou výuku angličtiny, a proto rodiče hledají efektivnější možnosti mimo školu. Právě z této potřeby se před sedmi lety zrodil projekt Kideo, který dnes využívají stovky studentů měsíčně, a někteří se s jeho lektory učí nepřetržitě už více než šest let.

„Najít rodilé mluvčí nebylo nikdy snadné, a to nejen pro angličtinu. Proto jsme začali spolupracovat přímo s americkými učiteli, kteří využívají přirozenou metodu výuky podobnou tomu, jak rodiče učí své děti mateřský jazyk,“ vysvětluje Liška. Díky interaktivnímu přístupu zvládnou lekce i děti, které s angličtinou teprve začínají, a jazyková bariéra pro ně nepředstavuje problém.

Online výuka a rostoucí konkurence umělé inteligence

Kideo funguje jako online platforma, což už napovídá i jeho název – kombinace slov „Kids“ (děti) a „Video“. V posledních letech se však v oblasti online výuky objevuje stále více konkurentů, včetně projektů využívajících umělou inteligenci. Podle Václava Lišky však AI nemůže plně nahradit živého učitele.

„Lidský učitel dokáže reagovat na potřeby studenta individuálně, což umělá inteligence zatím nezvládne. Navíc živá výuka probíhá bez prodlev, které by mohly děti rozptylovat. Žádný algoritmus také nedokáže přesně určit, v jaké fázi učení se student právě nachází,“ vysvětluje zakladatel Kideo.

Plány na rozšíření nabídky o další jazyky a předměty

Kideo se před několika lety otevřelo nejen dětem, ale i dospělým studentům. V poslední době roste poptávka po výuce dalších jazyků, což podle Lišky souvisí s pracovními možnostmi, cestováním a stěhováním do zahraničí.

„Aktuálně pracujeme na tom, abychom mohli brzy nabídnout další jazyky a případně i jiné předměty, ve kterých studenti potřebují doučování. Chceme spojovat certifikované učitele s těmi, kdo hledají kvalitní vzdělávání a chtějí se učit od skutečných odborníků,“ dodává Liška.

Redakce

Redakce

Redaktorky a redaktoři magazínu life4us.cz pro vás připravují atraktivní články pro hezčí den. Pokud byste také chtěli do magazínu přispět vlastním článkem nebo máte zájem o inzerci v magazínu, neváhejte nás kontaktovat.